DIGITÁLIS TÉMAHÉT 2017.04.03-07.

ESEMÉNYEK NAPRÓL NAPRA

dth_logo5.nap  – ZÁRÓNAP

A program fő szervezője :HANGÁCSI ANIKÓ

A zárónapon  megtörtént a meghirdetett pályázatok 1-3. helyezettjeinek jutalmazása,a témahét értékelése és a hetet összefoglaló videó megtekintése. A videó az alábbi linket a böngészőbe  bemásolva tekinthető meg azoknak akiknek van facebook hozzáférhetősége (Sajnos másnak nem engedi a hozzáférést.)

https://www.facebook.com/korzetidigitalistemahet/?fref=ts

PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE

“ARANY JÁNOS ÉLETE PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSE “ FELSŐ TAGOZATOS TANULÓKNAK

1.helyezett: Kolipka Lilla 8.a

2.helyezett: Regéczi Zsófi 8.a

3.helyezett: Kiss Tamara 6.a

Külön díj: Godó Frigyes (5.b)

Köszönjük Hornyák Patrik (6.b), Tóth Bianka (8.a) beküldött prezentációit is a pályázatra

“SZÁMÍTÓGÉPES MESEÍRÓ PÁLYÁZAT” 3.4.évfolyamosoknak

1.helyezett: Juhász Médi 3.b – Eltűntek a zebra csíkjai című meséje

Juhász Médi 3.b_Eltűntek a zebra csíkjai

2.helyezett: Ducsai Míra (4.a) – Az elveszett egyszarvú című meséje

Ducsai Míra 4.a_Az elveszett egyszarvú

3.helyezett: Fehér Dóra (3.a) – Édességországban jártam című meséje

Fehér Dóra 3.a_Édességországban jártam

Köszönjük Baglyas Kira, Kovács Zorka, Ligeti Petra, Pocsai Dzsenifer 3.évfolyamosok és Bakai Dávid, Tót Bence-Bakos Bence páros, Lövei Vince és Pásztor Milán 4,évfolyamosok által beküldött meséket is.

“TAVASZ ARCAI” MOBILTELEFONOS PÁLYÁZAT 3.4.évfolyamosoknak

1.helyezett: Tóth Virág 4.b

Tóth Virág 3._4.b2.helyezett: Ducsai Míra 4.a

Ducsai Míra 1._4.a3.helyezett: Dávid Hanna 4.a

Dávid Hanna 2._4.aKöszönjük a többi gyönyörű fotó beküldését is a pályázatra – Balogh Loretta, Tóth Marcell, Török Ádám és Zsidó Dorka – !

Gratulálunk minden részt vevőnek! Találkozzunk jövőre a DIGITÁLIS TÉMAHÉT programjain is!

4.nap

„Arany János” Twitter-üzenete április 6-án
„…irigyelve babérjok’ egy sereg ifju tudós rád bizonyitja mohón”

A 6.a osztályosok az előző számítástechnika órájukon gondolattérképet készítettek, mely segített nekik, hogy könnyebben megjegyezzék illetve rögzítsék ismereteiket Arany Jánosról. Arról, hogy ez mennyire sikerült a mai számítástechnika órán számot is adhattak! Hatalmas örömmel dolgoztak a digitális táblán a LearningApps változatos feladataival.

17545271_1642171795798287_8945269950099201048_o 17814279_1642171999131600_6108830873315796946_o 17814412_1642171835798283_3912034796245693745_o 17814522_1642172042464929_5332167138590367234_o 17834276_1642171572464976_8275141859820783001_oKisné Fehér Anna tanár néni csoportja is sokat dolgozott a héten. A digitális eszközök és a játékos feladatok azonban most könnyebbé tették a feladatok megoldását!
Az első napon, hétfőn kivetített képek alapján Arany Jánosnak és családjának, valamit Toldi Miklósnak, és a versben szereplőknek külső belső leírását kellett elkészíteniük – persze angolul. A www.voki.com program segítségével új karaktereket hoztak létre és jellemezték – szintén angolul
Kedden olvasás utáni szövegértés Arany János életével és munkásságával foglalkozva, valamint ehhez kapcsolódó quiz, és igaz hamis kérdések megoldása volt a feladat. Mindez telefonon használható szótárak segítségével.
Szerdán Arany híres műveiből kaptak a tanulók részleteket angolul. Ezek kellett felismerniük telefonos szótár segítségével. Óra végén szókereső volt a feladat.
Csütörtökön Arany művei alapján jellegzetes kifejezések, és definíciójuk összepárosítása után keresztrejtvény, szerencsekerék tette izgalmassá a tananyag feldolgozását.

17492359_1642165835798883_6929229123390758332_o 17761161_1642166115798855_4039014108931064692_o 17807311_1642165842465549_4470369483512857482_o 17807691_1642166309132169_898539001218970937_o 17834925_1642165962465537_5435752674693872891_o3.nap

„Arany János” Twitter-üzenete április 5-én
„Versenyben égtek húrjaim…”

A 6. osztályosok rajz órájukon is nagy munkában voltak. Árvai tanár néni minderről így ír:
A hatodikos tanmenetben szerepel a reneszánsz művészet, a leghíresebb festők: Leonardo, Michelangelo, Raffaello, Dürer arcképei. Ötödik osztályban már tanultuk az emberi arc felépítésének szabályait, önarcképeket rajzoltunk elől nézetből. Most alkalmaztuk az arányokat, a karakterek eltéréseit ettől a szabálytól, és a térbeli elmozdulás során keletkező torzulásokat.
Az Arany János emlékév alkalmából megörökítettük a portréját. Segítségül vettük az interneten, a Wikipédián található képeket, melyeket vagy saját telefonon, vagy a tanterem kivetítőjén, vagy nyomtatott képen használhattak, tetszésük szerint.

PICT01

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

PICT101017504549_1639575526057914_2326135286412181909_o 17758516_1639574906057976_7479665861088790593_o 17758584_1639574962724637_572850807334942126_o 17814394_1639575199391280_269491655623597748_o 17814538_1639575302724603_1899424642711191323_o

“SZÁMÍTÓGÉPES MESEÍRÓ PÁLYÁZAT”

A 3.4. évfolyam kis írói is bekapcsolódtak a Digitális Témahét 2017. programsorozatába. Tollat és billentyűzetet ragadva érdekes meséket faragtak. Az alkotásaikhoz rajzokat is készítettek, amiket a legkülönbözőbb technikákkal (fényképezés, scenelés) beillesztettek a meséikbe. A kész produktumokat a megadott e-mail címre többszöri próbálkozás után el is juttatták. A digitális ismereteiket alkotó módon tudták alkalmazni a pályázat megvalósításához.

A kész mesék jól tükrözik eddigi népköltészeti ismereteiket és ábrázoló képességeiket.

 3.évfolyam

Baglyas Kira 3.a_ A ló és a gazdája

Fehér Dóra 3.a_Édességországban jártam

Juhász Médi 3.b_Eltűntek a zebra csíkjai

Kovács Zorka_A bronz egér

Ligeti Petra 3.b_A bolhás róka

Pocsai Dzsenifer 3.b_A kandúr

4.évfolyam

Bakai Dávid 4.b-A négy barát

Bakos Bence-Tóth Bence 4.bÖrdögmiki

Ducsai Míra 4.a_Az elveszett egyszarvú

Lövei Vince 4.a_A szerencsés medve

Pásztor Milán 4.a Totyi új barátjaPásztor Milán 4.a_Totyi új barátjaA „TAVASZ ARCAI” mobiltelefonos pályázatot a 3.4.-es korosztálynak hirdettük meg. Lelkesedésük határtalan volt, mert lehetett használni a mobiltelefonjukat. Sokan a hétvégét a szüleikkel az ébredő természetet figyelve, szemüket nagyra nyitva, telefonjukat kattintásra készen járták. Remek pillanatokat örökítettek meg a tavasz csodálatos színeit elénk táruló világból.
Bevallották, hogy nem a fotózás, hanem továbbítás okozott számukra nagyobb gondot, amit fogalmazás órán is alkalmaztak már. De a fotók célba értek és meg is mutatjuk a tavasz gyönyörűségeit megörökítő képeiket.

 Ducsai Míra 1._4.a Ducsai Míra 2._4.a Ducsai Míra 3._4.a Fehér Fanni 4.a Tóth Virág 1._4.b Tóth Virág 2._4.b Tóth Virág 3._4.b Tóth Virág 4._4.b Tóth Virág 5._4.b 1_Tóth_Marcell_4a 2_Tóth_Marcell_4a Török Ádám 2._4.a Balog Loretta 4.a_2017-03-31 17.10.23A 7.a folytatta az erőpróbákat Toldi szellemében:
“Azzal a nehéz fát könnyeden forgatja,
Mint csekély botocskát, véginél ragadja;
Hosszan, egyenesen tartja félkezével,
Mutatván az utat, hol Budára tér el,
S mintha vassá volna karja, maga válva,
Még csak meg se rezzen a kinyujtott szálfa.”

17761200_1640839532598180_4129084097717650378_oA 6. osztályos tanulók angol órán csoportokban versengve Szerencsekereket játszottak. Örömüket növelte, hogy senki sem pörgette ki a bombát!

17796174_1640827745932692_854229405872887001_n

2.nap

„Arany János” Twitter-üzenete április 4-én
„Nem mese ez gyermek”

A 7.a osztály biológia órán Arany János műveit „elemezte” sajátos-biológus módon. Megkeresték a szövegben előforduló növényeket és állatokat, hogy utána azokat rendszerezhessék a digitális táblán.

17523373_1639514472730686_5237637893895622198_n 17626126_1639515186063948_7988679833371147860_nA hetedikes angolos csoportok Arany János életét dolgozták fel angolul, majd feleletválasztós tesztet és igaz-hamis feladatokat oldottak meg. Az érdekes kérdések megválaszolásához okostelefonjaik segítségével az interneten is kutakodhattak

17761078_1639355496079917_9039841468015359607_oA 6.a osztály számítástechnika órán szófelhőt készített. Először egy szókereső játék során kellett megtalálniuk a betűrácsban elrejtett Arany Jánoshoz kapcsolódó 12 szót. Majd ezen szavak felhasználásával, kiegészítésével készítették el a szófelhőt a https://wordart.com/ oldalon.
„Bús felhők között az ég,
Bár eső rejti, mindig kék.
Azt súgja; nem lesz gond,
Folyton csak ennyit mond.”/Children of Distance/
17637172_1639221906093276_6122829031498772314_o 17547008_1639221909426609_5839169142801964697_oA 6.a osztályos társainak Kiss Gréta vetítette le saját készítésű prezentációját.

17523056_1639214952760638_6682126786872764345_nIrodalom órájukon a 6.b osztályosok is ismeretekkel lettek gazdagabbak, sőt milliomosok!

17796019_1639211499427650_2182017413959909811_n

1.nap

„Arany János” Twitter-üzenete április 3-án
„Óh jer, mulattass engemet…”

A 6.b osztály a mai napon –egy szaktanácsadói látogatás miatt – helyettesítő tanárral tartotta meg magyar irodalom óráját. Játékos feladatok segítségével elevenítették fel az Arany Jánosról és a Toldi című elbeszélő költeményről tanultakat.
Titkosírással írott válaszokból kellett visszakódolniuk a különböző jeleket, hogy a kódolt angol idézetet megfejtsék. Internetes fordítóprogram segítségével fordították le az így kapott választ magyar nyelvre, hogy meglegyen a végső megoldás: annak a versnek a címe, melynek angolul így hangzik az első sora.
A „Nálam van a …” kártyák segítségével Arany János életrajzi adatait ismételhették át a gyerekek.
A Trimino (a háromszögdominó) Pásztor Emil bácsi által írt Toldi-szótár segítségével, Emil bácsi emléke előtt tisztelegve készült. A Toldi szókészletéből választott szavakat az azokat tartalmazó 1 soros idézetekhez, vagy szómagyarázatukhoz kellett párosítani.
A jó hangulatú órán játékosan ismételtük át ismereteinket Arany Jánosról.
fényképalbum: “Kódfejtés – Nálam van a … – Trimino”

17620371_1637970792885054_6310087054705214124_o 17620413_1637971196218347_5644645655319725712_o

A 6.a osztályos Patkovics Zoltán munkája a Digitális Témahét Arany-Körzeti projektjéhez.

https://scontent.fbud2-1.fna.fbcdn.net/…/17758102_182654397

17758102_1826543974229509_882577659_n

A 6.a osztályos Tóth Fruzsina alkotása: Arany János az internet korszakában

17759997_1638114919537308_9217613878771473996_nAranyra hangolódott a 6.b osztály is.

A projektben érintett osztályok tanulói már a hétvégén nagy munkában voltak. Készültek a rajzok, tablók Arany János életéhez kapcsolódóan. A mai osztályfőnöki órákon így a tantermek megkapták új, a projektre hangoló kinézetüket. Köszönjük a munkátokat!
fényképalbum: „Aranyra hangolva”

17799047_1638373359511464_5567367743071758519_n6.évfolyam – emelt tesisek

Ma még a testnevelés óra is digitális eszközök segítségével zajlott!
Mi lehet a QR-kódon? A testnevelés óra kicsit másként!
Az utasítást a telefonjaikra telepített QR-kód olvasóval kapták meg a tanulók, majd irány a terep! Később pedig pihenésképpen olimpia történeti kérdések színesítették a mai tesi órát.
17620245_1638426556172811_3432146662971966603_o

Merre járt Arany János élete során?
Az utasításokat QR-kódok rejtették. A leolvasott feladatokat telefon vagy táblagép segítségével oldották meg csoport munkában a tanulók.
„Aranyos barangolás”

Föci és természetismeretóra a 6.és 8.évfolyamon

17546867_1638433652838768_5352475036710372915_o 17635550_1638433529505447_883880018064044940_o 17758185_1638431632838970_8863989263709297768_o 17758330_1638431529505647_7538226980641136651_o

0.NAP

Április 2-án van a Digitális Témahét 0. napja

Idén a Körzeti Tagiskola is bekapcsolódik a Digitális Témahét április 3-tól április 7-ig tartó országos akciójába.

Digitális, mert ezen a héten igyekszünk minél több digitális eszköz kínálta lehetőséget bevonni az oktatásba. Témahét, mert a héten egy téma köré szervezzük a feldolgozandó tananyagokat.  Témaválasztásunkkal a 200 évvel ezelőtt, 1817. március 2-án Nagyszalontán született Arany Jánosra emlékezünk.

Az érintett tanulóink már megkapták az előzetes feladataikat. A meghirdetett versenyeink is elindultak, lassan elérkezik a pályamunkák beérkezésének határideje. Addig is jó munkát, sikeres felkészülést kívánunk!

Ég a napmelegtől a témahét napja,

Tikkadt nagydiákok gondolkodnak rajta;

Nincs egy árva ötlet a gyors közlendőben,

Nincs egy értelmes szó e-mail tárgymezőben.

Szobák hűvösében fejét törve, lógva,

Várja, hátha „fészen” jobban menne dolga;

Hej, pedig üresen, vagy félig megírtan,

Asztalán jegyzetek álldogálnak sorban.

 

Egy, csak egy diák van talpon a vidéken,

Meddig a szem ellát puszta földön, égen;

Ötlet dereng a torz, sőt kamaszos álmán,

Össze kéne fogni nem henyélni mélán.

Széles Instagramra messze, messze ámul,

Képet felrak ő is, hátha végre ráun;

Azt hinné az ember: ezt már kimaxolta,

Valójában máris unalomig tolta.

 

Szép öcsém, miért ülsz ott a kanapédon?

Ládd, a többi rajzol, műve a papíron;

Wikipédiáról adatokat lesve,

Írni a költeményt lenne most már kedve.

Plakátot ragasztva készül már a munka,

Youtube-ról a zene – ez aztán a móka;

Logót tervez, dekorál – így is haladna,

Hétfőn megy suliba serényen szaladva!

 

Szép magyar leventék, aranyos leánykák!

Jaj be sok öröm ez, jaj be sok vidámság!

„Hesteg” mese írás – rajzzal dekorálva,

„Hesteg” bemutató – Arany prezi álma.

Mentek-é órára? mentek-é tornára?

Tablettel tanulni szófelhőre szállva?

Hej! ha én is, én is köztetek lehetnék,

Aranyos leánykák, szép magyar leventék!