ESEMÉNYEK NAPRÓL NAPRA
A program fő szervezője :HANGÁCSI ANIKÓ
A zárónapon megtörtént a meghirdetett pályázatok 1-3. helyezettjeinek jutalmazása,a témahét értékelése és a hetet összefoglaló videó megtekintése. A videó az alábbi linket a böngészőbe bemásolva tekinthető meg azoknak akiknek van facebook hozzáférhetősége (Sajnos másnak nem engedi a hozzáférést.)
https://www.facebook.com/korzetidigitalistemahet/?fref=ts
PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE
“ARANY JÁNOS ÉLETE PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSE “ FELSŐ TAGOZATOS TANULÓKNAK
1.helyezett: Kolipka Lilla 8.a
2.helyezett: Regéczi Zsófi 8.a
3.helyezett: Kiss Tamara 6.a
Külön díj: Godó Frigyes (5.b)
Köszönjük Hornyák Patrik (6.b), Tóth Bianka (8.a) beküldött prezentációit is a pályázatra
“SZÁMÍTÓGÉPES MESEÍRÓ PÁLYÁZAT” 3.4.évfolyamosoknak
1.helyezett: Juhász Médi 3.b – Eltűntek a zebra csíkjai című meséje
Juhász Médi 3.b_Eltűntek a zebra csíkjai
2.helyezett: Ducsai Míra (4.a) – Az elveszett egyszarvú című meséje
Ducsai Míra 4.a_Az elveszett egyszarvú
3.helyezett: Fehér Dóra (3.a) – Édességországban jártam című meséje
Fehér Dóra 3.a_Édességországban jártam
Köszönjük Baglyas Kira, Kovács Zorka, Ligeti Petra, Pocsai Dzsenifer 3.évfolyamosok és Bakai Dávid, Tót Bence-Bakos Bence páros, Lövei Vince és Pásztor Milán 4,évfolyamosok által beküldött meséket is.
“TAVASZ ARCAI” MOBILTELEFONOS PÁLYÁZAT 3.4.évfolyamosoknak
1.helyezett: Tóth Virág 4.b
Köszönjük a többi gyönyörű fotó beküldését is a pályázatra – Balogh Loretta, Tóth Marcell, Török Ádám és Zsidó Dorka – !
Gratulálunk minden részt vevőnek! Találkozzunk jövőre a DIGITÁLIS TÉMAHÉT programjain is!
4.nap
„Arany János” Twitter-üzenete április 6-án
„…irigyelve babérjok’ egy sereg ifju tudós rád bizonyitja mohón”
A 6.a osztályosok az előző számítástechnika órájukon gondolattérképet készítettek, mely segített nekik, hogy könnyebben megjegyezzék illetve rögzítsék ismereteiket Arany Jánosról. Arról, hogy ez mennyire sikerült a mai számítástechnika órán számot is adhattak! Hatalmas örömmel dolgoztak a digitális táblán a LearningApps változatos feladataival.
Kisné Fehér Anna tanár néni csoportja is sokat dolgozott a héten. A digitális eszközök és a játékos feladatok azonban most könnyebbé tették a feladatok megoldását!
Az első napon, hétfőn kivetített képek alapján Arany Jánosnak és családjának, valamit Toldi Miklósnak, és a versben szereplőknek külső belső leírását kellett elkészíteniük – persze angolul. A www.voki.com program segítségével új karaktereket hoztak létre és jellemezték – szintén angolul
Kedden olvasás utáni szövegértés Arany János életével és munkásságával foglalkozva, valamint ehhez kapcsolódó quiz, és igaz hamis kérdések megoldása volt a feladat. Mindez telefonon használható szótárak segítségével.
Szerdán Arany híres műveiből kaptak a tanulók részleteket angolul. Ezek kellett felismerniük telefonos szótár segítségével. Óra végén szókereső volt a feladat.
Csütörtökön Arany művei alapján jellegzetes kifejezések, és definíciójuk összepárosítása után keresztrejtvény, szerencsekerék tette izgalmassá a tananyag feldolgozását.
„Arany János” Twitter-üzenete április 5-én
„Versenyben égtek húrjaim…”
A 6. osztályosok rajz órájukon is nagy munkában voltak. Árvai tanár néni minderről így ír:
A hatodikos tanmenetben szerepel a reneszánsz művészet, a leghíresebb festők: Leonardo, Michelangelo, Raffaello, Dürer arcképei. Ötödik osztályban már tanultuk az emberi arc felépítésének szabályait, önarcképeket rajzoltunk elől nézetből. Most alkalmaztuk az arányokat, a karakterek eltéréseit ettől a szabálytól, és a térbeli elmozdulás során keletkező torzulásokat.
Az Arany János emlékév alkalmából megörökítettük a portréját. Segítségül vettük az interneten, a Wikipédián található képeket, melyeket vagy saját telefonon, vagy a tanterem kivetítőjén, vagy nyomtatott képen használhattak, tetszésük szerint.
“SZÁMÍTÓGÉPES MESEÍRÓ PÁLYÁZAT”
A 3.4. évfolyam kis írói is bekapcsolódtak a Digitális Témahét 2017. programsorozatába. Tollat és billentyűzetet ragadva érdekes meséket faragtak. Az alkotásaikhoz rajzokat is készítettek, amiket a legkülönbözőbb technikákkal (fényképezés, scenelés) beillesztettek a meséikbe. A kész produktumokat a megadott e-mail címre többszöri próbálkozás után el is juttatták. A digitális ismereteiket alkotó módon tudták alkalmazni a pályázat megvalósításához.
A kész mesék jól tükrözik eddigi népköltészeti ismereteiket és ábrázoló képességeiket.
3.évfolyam
Baglyas Kira 3.a_ A ló és a gazdája
Fehér Dóra 3.a_Édességországban jártam
Juhász Médi 3.b_Eltűntek a zebra csíkjai
Ligeti Petra 3.b_A bolhás róka
4.évfolyam
Bakos Bence-Tóth Bence 4.bÖrdögmiki
Ducsai Míra 4.a_Az elveszett egyszarvú
Lövei Vince 4.a_A szerencsés medve
Pásztor Milán 4.a Totyi új barátjaA „TAVASZ ARCAI” mobiltelefonos pályázatot a 3.4.-es korosztálynak hirdettük meg. Lelkesedésük határtalan volt, mert lehetett használni a mobiltelefonjukat. Sokan a hétvégét a szüleikkel az ébredő természetet figyelve, szemüket nagyra nyitva, telefonjukat kattintásra készen járták. Remek pillanatokat örökítettek meg a tavasz csodálatos színeit elénk táruló világból.
Bevallották, hogy nem a fotózás, hanem továbbítás okozott számukra nagyobb gondot, amit fogalmazás órán is alkalmaztak már. De a fotók célba értek és meg is mutatjuk a tavasz gyönyörűségeit megörökítő képeiket.
A 7.a folytatta az erőpróbákat Toldi szellemében:
“Azzal a nehéz fát könnyeden forgatja,
Mint csekély botocskát, véginél ragadja;
Hosszan, egyenesen tartja félkezével,
Mutatván az utat, hol Budára tér el,
S mintha vassá volna karja, maga válva,
Még csak meg se rezzen a kinyujtott szálfa.”
A 6. osztályos tanulók angol órán csoportokban versengve Szerencsekereket játszottak. Örömüket növelte, hogy senki sem pörgette ki a bombát!
2.nap
„Arany János” Twitter-üzenete április 4-én
„Nem mese ez gyermek”
A 7.a osztály biológia órán Arany János műveit „elemezte” sajátos-biológus módon. Megkeresték a szövegben előforduló növényeket és állatokat, hogy utána azokat rendszerezhessék a digitális táblán.
A hetedikes angolos csoportok Arany János életét dolgozták fel angolul, majd feleletválasztós tesztet és igaz-hamis feladatokat oldottak meg. Az érdekes kérdések megválaszolásához okostelefonjaik segítségével az interneten is kutakodhattak
A 6.a osztály számítástechnika órán szófelhőt készített. Először egy szókereső játék során kellett megtalálniuk a betűrácsban elrejtett Arany Jánoshoz kapcsolódó 12 szót. Majd ezen szavak felhasználásával, kiegészítésével készítették el a szófelhőt a https://wordart.com/ oldalon.
„Bús felhők között az ég,
Bár eső rejti, mindig kék.
Azt súgja; nem lesz gond,
Folyton csak ennyit mond.”/Children of Distance/
A 6.a osztályos társainak Kiss Gréta vetítette le saját készítésű prezentációját.
Irodalom órájukon a 6.b osztályosok is ismeretekkel lettek gazdagabbak, sőt milliomosok!
1.nap
„Arany János” Twitter-üzenete április 3-án
„Óh jer, mulattass engemet…”
A 6.b osztály a mai napon –egy szaktanácsadói látogatás miatt – helyettesítő tanárral tartotta meg magyar irodalom óráját. Játékos feladatok segítségével elevenítették fel az Arany Jánosról és a Toldi című elbeszélő költeményről tanultakat.
Titkosírással írott válaszokból kellett visszakódolniuk a különböző jeleket, hogy a kódolt angol idézetet megfejtsék. Internetes fordítóprogram segítségével fordították le az így kapott választ magyar nyelvre, hogy meglegyen a végső megoldás: annak a versnek a címe, melynek angolul így hangzik az első sora.
A „Nálam van a …” kártyák segítségével Arany János életrajzi adatait ismételhették át a gyerekek.
A Trimino (a háromszögdominó) Pásztor Emil bácsi által írt Toldi-szótár segítségével, Emil bácsi emléke előtt tisztelegve készült. A Toldi szókészletéből választott szavakat az azokat tartalmazó 1 soros idézetekhez, vagy szómagyarázatukhoz kellett párosítani.
A jó hangulatú órán játékosan ismételtük át ismereteinket Arany Jánosról.
fényképalbum: “Kódfejtés – Nálam van a … – Trimino”
A 6.a osztályos Patkovics Zoltán munkája a Digitális Témahét Arany-Körzeti projektjéhez.
https://scontent.fbud2-1.fna.fbcdn.net/…/17758102_182654397
A 6.a osztályos Tóth Fruzsina alkotása: Arany János az internet korszakában
Aranyra hangolódott a 6.b osztály is.
A projektben érintett osztályok tanulói már a hétvégén nagy munkában voltak. Készültek a rajzok, tablók Arany János életéhez kapcsolódóan. A mai osztályfőnöki órákon így a tantermek megkapták új, a projektre hangoló kinézetüket. Köszönjük a munkátokat!
fényképalbum: „Aranyra hangolva”
Ma még a testnevelés óra is digitális eszközök segítségével zajlott!
Mi lehet a QR-kódon? A testnevelés óra kicsit másként!
Az utasítást a telefonjaikra telepített QR-kód olvasóval kapták meg a tanulók, majd irány a terep! Később pedig pihenésképpen olimpia történeti kérdések színesítették a mai tesi órát.
Merre járt Arany János élete során?
Az utasításokat QR-kódok rejtették. A leolvasott feladatokat telefon vagy táblagép segítségével oldották meg csoport munkában a tanulók.
„Aranyos barangolás”
Föci és természetismeretóra a 6.és 8.évfolyamon
0.NAP
Április 2-án van a Digitális Témahét 0. napja
Idén a Körzeti Tagiskola is bekapcsolódik a Digitális Témahét április 3-tól április 7-ig tartó országos akciójába.
Digitális, mert ezen a héten igyekszünk minél több digitális eszköz kínálta lehetőséget bevonni az oktatásba. Témahét, mert a héten egy téma köré szervezzük a feldolgozandó tananyagokat. Témaválasztásunkkal a 200 évvel ezelőtt, 1817. március 2-án Nagyszalontán született Arany Jánosra emlékezünk.
Az érintett tanulóink már megkapták az előzetes feladataikat. A meghirdetett versenyeink is elindultak, lassan elérkezik a pályamunkák beérkezésének határideje. Addig is jó munkát, sikeres felkészülést kívánunk!
Ég a napmelegtől a témahét napja,
Tikkadt nagydiákok gondolkodnak rajta;
Nincs egy árva ötlet a gyors közlendőben,
Nincs egy értelmes szó e-mail tárgymezőben.
Szobák hűvösében fejét törve, lógva,
Várja, hátha „fészen” jobban menne dolga;
Hej, pedig üresen, vagy félig megírtan,
Asztalán jegyzetek álldogálnak sorban.
Egy, csak egy diák van talpon a vidéken,
Meddig a szem ellát puszta földön, égen;
Ötlet dereng a torz, sőt kamaszos álmán,
Össze kéne fogni nem henyélni mélán.
Széles Instagramra messze, messze ámul,
Képet felrak ő is, hátha végre ráun;
Azt hinné az ember: ezt már kimaxolta,
Valójában máris unalomig tolta.
Szép öcsém, miért ülsz ott a kanapédon?
Ládd, a többi rajzol, műve a papíron;
Wikipédiáról adatokat lesve,
Írni a költeményt lenne most már kedve.
Plakátot ragasztva készül már a munka,
Youtube-ról a zene – ez aztán a móka;
Logót tervez, dekorál – így is haladna,
Hétfőn megy suliba serényen szaladva!
Szép magyar leventék, aranyos leánykák!
Jaj be sok öröm ez, jaj be sok vidámság!
„Hesteg” mese írás – rajzzal dekorálva,
„Hesteg” bemutató – Arany prezi álma.
Mentek-é órára? mentek-é tornára?
Tablettel tanulni szófelhőre szállva?
Hej! ha én is, én is köztetek lehetnék,
Aranyos leánykák, szép magyar leventék!