„Kopogtat a vadgesztenye, vége van a nyárnak.
Anyu mondja: ideje, hogy az isibe járjak.” D.L.
A gesztenye volt az 1.b osztály első projektjének témája.
A projekt módszer alkalmazásával sajátos tanulási módon egyéni és csoportos tapasztalással szereznek ismereteket a tanulók. Egy témát minél több oldalról megismerve, összefüggéseket, kapcsolódási pontokat fedeznek fel. Mindeközben gondolkodnak, tevékenykednek, tapasztalatokat szereznek, élményt gyűjtenek.
A gesztenye főszerepet kapott a tanítási órákon. Verseket tanultak, betűket, számokat vázoltak a gyerekek. Segítette a számolást, gondolkodást, fejlesztette a fantáziát a meseillusztráció készítése során, a kézügyességet a gesztenye figurák elkészítése alkalmával. A gyerekek gesztenyeként pattogtak nem csak testnevelés órákon, hanem a projektzáró délutánon is. Ekkor a szülők által felajánlott gesztenyés finomságok is hamar elfogytak.
A projektnek köszönhetően a gyerekeknek nemcsak ismereteik bővültek a heti tevékenységek megvalósítása során, hanem élményekkel is gazdagodtak.