Pályázatok

KÖZLEMÉNY

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében kiírt „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása” című pályázatán sikeresen pályázott a Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája.

Pályázat száma:        NTP-KKI-B-15-0082

Támogatási összeg:   1.997.000 Ft

Projekt címe:             Kihozzuk belőled a benned rejlő tehetséget és a kreatív alkotóerőt!

Projekt megvalósítása: 2015. 11. 16. – 2016. 06. 25.

Támogatott tevékenység:

  • Projekt szinten legalább 60 órás tanórán kívüli, nem tantárgyi komplex tehetséggondozó program megvalósítása, ami egy téma mentén, legalább két tehetségterületet érint és a megvalósítás eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
  • A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 1 napos üzemlátogatás, vagy felsőoktatási intézmény vagy kutató intézet meglátogatása, vagy színház/múzeum/kiállítás-látogatás.

A projektbe bevont tanulók száma: 26 fő

A projekt által érintett tehetségterület: logikai-matematikai; nyelvészeti; térbeli-vizuális;

Kihozzuk belőled a benned rejlő tehetséget és a kreatív alkotóerőt!

 NTP-KKI-B-15-0082

 2016-17.tanévemmi_logo ntp_72_rgb

SAJTÓKÖZLEMÉNY:

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében kiírt „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása” című pályázatán sikeresen vett részt a Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája.

Pályázat száma:        NTP-KKI-16-0098

Támogatási összeg:   1.000.000 Ft

Projekt címe:             Képzeld el! Oldd meg! Alkosd meg! – Küllőcskék csodálatos kalandjai

Projekt megvalósítása: 2016. 09. 12. – 2017. 06. 25.

Támogatott tevékenység:

  • Projekt szinten legalább 60 órás tanórán kívüli, nem tantárgyi komplex tehetséggondozó program megvalósítása, ami egy téma mentén, legalább két tehetségterületet érint és a megvalósítás eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
  • A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 1 napos üzemlátogatás, vagy felsőoktatási intézmény vagy kutató intézet meglátogatása, vagy színház/múzeum/kiállítás-látogatás.

A projektbe bevont tanulók száma: 30 fő

A projekt által érintett tehetségterület: logikai-matematikai; nyelvészeti; térbeli-vizuális

2017-18.tanév

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program keretében kiírt hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatása című pályázatán sikeresen pályázott a Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája.

Pályázat száma: NTP-KNI-17-0083
Támogatási összeg: 1.800.000 Ft
Projekt címe: Alkosd meg! Éld át! -A küllőcskék és a színtelen szivárvány
Projekt megvalósítása: 2017. 09. 11. – 2018. 06. 30.
Támogatott tevékenység:
– Legalább 60 órás, tanórán kívüli, élmény- és felfedezés vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, melynek eredményeként tárgyiasult alkotás (pl. kiállítás, interaktív bemutató, makett, poszter, előadás stb.) jön létre;
– A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó a tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 1 napos múzeum, kiállítás vagy egyéb kulturális program meglátogatása;
A projektbe bevont tanulók száma: 20 fő
A projekt által érintett tehetségterület: nyelvészeti; testi-kinesztetikus, interperszonális.

EMET_logo_fekete_feher emmi_logo ntp_72_rgbPROJEKT ÖSSZEFOGLALÓ

Tehetséggondozó pályázat megvalósítása a Körzetiben

Alkosd meg! Éld át! A küllőcskék és a színtelen szivárvány

A 2015/2016. tanévben kiemelt feladatként jelöltük meg a tehetséggondozás megújítását az intézményünkben. A hagyományos tehetséggondozó színterek mellett tehetségműhelyeket hoztunk létre, ahol komplex személyiségfejlesztés történik.

Munkánk hatékonyságát nagyban befolyásolja, hogy a Hevesi József Általános Iskola és AMI Körzeti Tagiskolája ismét sikeresen pályázott a Nemzeti Tehetség Program által kiírt, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által támogatott tehetséggondozó programok támogatását szolgáló pályázati kiírására. Ennek következtében 1.800.000 Ft vissza nem térítendő pályázati összegben részesültünk. Egy 60 órás, tanórán kívüli, élmény- és alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítását vállaltuk, melynek eredményeként született meg A küllőcskék és a színtelen szivárvány című zenés, táncos mesejáték.

Alkosd meg! Éld át! – A küllőcskék és a színtelen szivárvány című pályázatunk az elmúlt évek munkájának nyomán született. A tehetségműhelyek tanulóival létrehoztuk Küküllőt és lakóit, majd a kalandjaikat követtük nyomon. Idén pedig mindezt egy színpadi produkcióvá alakítottuk.

A program megvalósítása során célunk volt a gyermeki alkotóerő kibontakoztatása. A téma lehetőséget adott a különböző tehetségterületek fejlesztésére, melyben a kreativitás fejlesztése prioritást élvezett. A tehetségfejlesztés útjai közül a gazdagítást választottuk. A projekt megvalósításával célunk volt több tehetségterület együttes fejlesztése túlmutatva a tanagyagon és a hagyományos tehetséggondozó módszereken. Jelen pályázati projektben egy zenés-táncos mesejátékot adtak elő a tehetségígéretek az előző projektekben megalkotott képzeletbeli gyerekek, a küllőcskék bőrébe bújva. A mesejáték 4 helyszínen játszódik, ennek megfelelően tagolódnak a tevékenységek. A tehetségígéretek erős oldalához igazodva kaptak verbális és/vagy táncos feladatot a mesejátékban. A jelenetek és táncok megtanulásával, eljátszásával párhuzamosan drámapedagógiában használatos gyakorlatokat, ritmus-, mozgáskoordinációs feladatokat, beszédkészség-fejlesztő és kommunikációs gyakorlatokat végeztek a tehetségígéretek. A feladatok megoldásakor az együttműködést támogató módszereket és a didaktikai játékokat preferáltuk. A foglakozások témája és felépítése segítette a tehetségígéreteket abban, hogy intellektuális képességeik is fejlődjenek. A tehetségígéretek személyiségfejlődését segítette a pszichológus által vezetett önismereti foglalkozás.

A projekt tartalmához kapcsolódva meghívott vendégünk volt az egri Gárdonyi Géza Színház színművésze, aki az általa előadott irodalmi előadás után gyakorlati tanácsokkal látott el bennünket.

A zenés, táncos mesejáték előadásához egy inspiráló színpadi előadás megtekintését terveztük. 2018. május 13-án Budapestre utaztunk, ahol a Ram Colosseumban a Cinderella című mesejátékot tekintettük meg. A Ram Colosseum előadásai nagy közönségsikernek örvendenek, mivel előadásaikban egyenrangú műfajként jelenik meg egymást erősítve a tánc, a próza, a komolyzene, a musical, a könnyűzene és a cirkusz világa, valamint még sok-sok más, számtalan érték és élmény. Az előadások látványa leírhatatlan, az átélt élmény tanulóink számára felejthetetlen. Ezen a napon sétát tettünk a Halászbástyán, majd a Hop on Hop off városnéző hajón a Dunán hajózva, újszerű, egyedi módon csodáltuk meg Budapest gyönyörű épületeit, köztük az Országházat is. A Margit-szigeten a zenélő szökőkút látványa nyújtott felejthetetlen élményt mindannyiunk számára. Az ismeret és élményszerzésen túl a program a tehetségígéretek feltöltődését, lazítását is szolgálta.

A közös munkával töltött tanév pozitívan hatott a műhelyközösség fejlődésére, erős érzelmi kötődés alakult ki a műhelyvezetők és a tehetségígéretek között.

A produktumként létrehozott mesejátékkal célunk volt az értékközvetítés.

Az elkészült mesejáték, a beszéd, a tánc, az ének és látvány együttes alkalmazása felejthetetlen esztétikai és emocionális élményt nyújtott a szereplők, segítők és a nézők számára egyaránt.

A többször is előadott mesejátéknak óriási sikere volt mind a gyerekek, mind a felnőttek körében. A kapott örömteli visszajelzések az átélt sikerélmény nagy hatással volt a tehetségígéreteinkre.

„Nem tudom (…), nem azért vannak-e kivilágítva a csillagok,

hogy egy napon mindenki megtalálhassa a magáét.”

 Antoine de Saint-Exupéry-

 Sárándiné Nagy Györgyi

szakmai vezető

20170926_153714 20180423_100520 20180423_102844 20180424_145329 20180424_145420 20180513_121054 20180513_122122 20180620_154158 IMG_1001 IMG_1178 IMG_1337 IMG_1339 IMG_1362 IMG_1376 IMG_1611 IMG_1628 IMG_1656 IMG_1695 IMG_1769 IMG_1771

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

2017-2018.tanév

A 7.évfolyam a ” HATÁRTALANUL” pályázat keretében  tanulmányi kirándulások hetedik osztályosoknak vesznek részt.

7.b osztály

Utazás a só nyomában című, HAT-17-01-2017-00496 azonosító számú, tanulmányi kirándulás hetedikeseknek pályázat
Képkivágás

Határtalanul

Erdély_1.előkészítő óra

Erdélyi-2.előkészítő óra

Kirándulás-1.-napja

Erdélyi kirándulás2.nap

Besenyei_Boglárka_Erdély_beszámoló_3_nap

Erdélyből hazafelé

Erdélyi tanulmányi kirándulásunk után összefoglaló órán vettünk részt

fogalmazások 004(1)fogalmazások 003(1)

 

A 7.évfolyam a ” HATÁRTALANUL” pályázat

7.a osztály

“Irodalmi értékek és túrák Biharban és Érmelléken”

Határtalan projektnapló 7.a osztály

—————————————————————————————————–

Iskolai közösségi program megvalósítása történt , melynek témája a környezetvédelem, természetismeret  volt 2018.június 18-19-ig , három turnusban, 168 tanulóval az „EFOP-3.3.5-17-2017-00007 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő iskolai közösségi program kísérleti megvalósítása” pályázat keretén belül.

A hét öt napján meghatározott programokat valósítottak meg a vezető pedagógusok segítőikkel együtt a tanulók közreműködésével az említett témakörben.

Első napon pedagógusok segítségével tanulóink egy előadás, majd azt követően „forgószínpad” szerűen csoportos foglalkozásokon ismerkedtek fogyasztói társadalmunk problémáival. A természettudományos tárgyak tanórái során, tanév közben sajnos csak nagyon felületesen tudunk foglalkozni az energia fogalmával, az energia fajtákkal, az újrahasznosuló energiákkal, az energia-megmaradással, a különféle erőművek működésével, a környezetvédelem fontosságával, lehetőségeivel, a hulladékok feldolgozásával,…. Bővíthettük tanulóink ismereteit, növelhettük tanulóink környezettudatosságát, energia hatékonyabb magatartásra, energiatakarékosságra ösztönözhettük őket. A érdeklődést felkeltő, színes bevezető előadást követően a különböző állomásokon a pedagógusok által készített eszközökkel (teszt, puzzle, TOTÓ, trimino, kártyajáték, társasjáték,…) játékos formában sajátították el az ismereteket tanulóink.

Második napon, az egész napos kirándulás során a Kiskörei Vízerőmű meglátogatására került sor, kiemelten figyelve a víz energiájának hasznosítására. Előre leegyeztetett program szerint az erőmű megtekintése, működésének megismerése történt.

A nap második felében pedig hajókirándulás a Tisza- tavon, melynek során megismerhették a partvidék jellemző növény-és állatvilágát és az Őket veszélyeztető környezeti hatásokat.

A 3. nap fő feladata az újrahasznosítás népszerűsítése, az odahaza kidobásra szánt tárgyak újra hasznosítása, újszerű hasznosítása (üres tusfürdős, mosószeres flakonok, WC papír gurigák, kinőtt ruhaneműk, régi, megunt játékok, üdítős flakonok, palackok,…). Számtalan lehetőség adódik az újrahasznosításra. A csoportok előzetes kutatómunkája volt, hogy ötleteket gyűjtsenek. Az összegyűjtött ötletekből gondolatébresztő plakátot készítettek, melyet bemutattak. Pedagógusok irányításával beszélgettek az újrahasznosítás fontosságáról, lehetőségeiről.

Délután a csoportok az általuk hozott eszközökből „újakat varázsoltak”. A kisebbek tárgyakat készítettek, a nagyobbak akár egy komplett ruházattal is próbálkozhattak. (Iskolánk tehetséges művészeti szakkörös tanulójának idei versenyeredménye, győzelme mindannyiunkat büszkévé tett, és sok tanulónk érdeklődését felkeltette. A versenyen újrahasznosítással kellett divatos öltözéket készíteni. Így lett a megfestett levegő buborékos védő csomagoló anyagból sörnyitó-füles fűzős koktélruha kávékapszula ékszer szettel.)

4.nap- papírfonás, pet palackból és kupakokból dísztárgyak készítése volt a feladat.

A minden háztartásban rendelkezésre álló szórólapok, újságok „újrahasznosítása” Városunkban több éve sikerrel működik – és intézményünk több dolgozóját is aktív tagként érinti –  a papírfonó felnőtt szakkör. Az itt készült apróbb használati eszközök, dísztárgyak iskolánkban is megtalálhatóak. A szakköri tagok segítségével, partnerként való bevonásával tanulóink is megismerhették, megtanulhatták az alapvető technikákat. Sikerült felkelteni érdeklődésüket, hogy a későbbiekben is, akár önállóan, akár a szakköri tagok segítségével újabb és újabb technikákat, ötleteket valósítanak meg.

Már az idei tanév során is gyűjtötték tanulóink a pet palackokat. A palackok szelektív gyűjtését illetve újrahasznosítását továbbra is fontosnak tarjuk. Az összegyűjtött palackokból kis kreativitással, néhány jó ötlettel csoportmunkában „szobrokat” készítettek tanulóink. A különböző színű kupakokból pedig egy monumentális méretű képen rakták ki iskolánk logóját és egyéb képeketú

5.nap- kiállítás, divatbemutató, eredményhirdetés jegyében zajlott.

Az elkészült produktumok (újrahasznosított eszközök, „hulladékból” tervezett ruhák, környezettudatos mesék, környezetvédő jelenetek, a sok-sok fotóból készült vetítés) bemutatása a záró rendezvényen. A hét és a csoportok munkájának értékelése.

A kísérleti év után, jövőre újra tervezünk és szervezünk egy ilyen gazdag programból álló alkalmat a gyerekeinknek, elősegítve a szabadidő hasznos eltöltését és környezettudatos nevelésüket. több turnusban is.

2.tjáték

dav
dav

2.tkupakjáték22.tplakátismertető2.tplakátismertető22.tplakátismertető3(1)2.tplakátok3

dav
dav

36228744_2030196397308593_5930628925515366400_n36270169_2030196317308601_9004610720901365760_n36354274_2030196243975275_7318992784872964096_n

mde
mde

2.thajózás1

dav
dav

hajó3

dig
dig
dav
dav

Kisköre-Erőmű-KÖTIVIZIG

sdr
sdr

2.tüzemlátogatás4kupakplakátkupaksulilogó1logólogó2megnyitó1