PÁLYAORIENTÁCIÓS NAP AZ ALSÓ TAGOZATON

2023. október 27-én délelőtt igen tartalmas, mozgalmas „Pályaorientációs Nap”-ot tartottunk az alsó tagozatos osztályoknak.

Játékos formában ismerkedtek a különböző szakmákkal, azokhoz tartozó eszközökkel a drámajáték elemeinek előtérbe helyezésével.

8+1 helyszínen tevékenykedtettük tanulóinkat forgószínpad szerint:

  1. Reggel konyhai segítőként, konyhalányként készítették el a saját tízóraijukat. 
  2. Megismerték az iskolai védőnő, Csibi Martina munkáját, aki interaktív módon mutatta meg, mit jelent az egészségügyben dolgozni.
  3. A pékek munkáját, termékeit gyurmából készült fonott kaláccsal, kakaós csigával, kiflivel, kenyérrel, pereccel, stb. és még pizzával is illusztrálták.
  4. Olyan foglalkozásokkal is ismerkedtek, melyek kevésbé ismertek vagy még nem is hallottak róluk. Ezekhez segítséget az interaktív táblán kaptak, ott és feladatlapon is munkálkodtak kép-szó-eszköz egyeztetéssel, szókirakással, memóriajátékkal.
  5. A berendezett fodrász-„üzletben” a lányok szebbnél szebb frizurákat készítettek egymásnak a hosszú hajakból.
    Addig a fiúk a „műhelyben” autókat építettek, „szereltek” építőjátékokból.
  6. Pincérként is kipróbálták magukat a gyerekek: asztalt terítettek, felszolgáltak társaiknak, mutatós szalvétákat hajtogattak.
  7. Ellátogattak a „Vegyeskereskedésbe”, ahol beálltak pénztárosnak a játékpénztár mellé, eladóként áruikat kínálták, a vevők pedig mesetallérral fizettek.
  8. Kiskertészként virágot ültettek, ami tantermeiket díszíti majd további ápolással. Megtanulták, hogyan kell metszeni és eltenni a muskátlikat télire.
  9. Puzzle formában rakták ki lányos/fiús foglalkozások képrészleteit. 

Megelégedéssel töltött el bennünket, mennyire érdeklődőn, aktívan vettek részt alsó tagozatos tanulóink az osztálytermekben berendezett „munkaterületeken”. 

A megvalósítás a tanító nénik szervezőkészségét, kreativitását, lebonyolítását dicséri.

Ezen a délelőttön elértük célunkat, a gyerekek többféle szakmát megismertek, miközben erősödött empatikus képességük, finomodott esztétikai érzékenységük, fejlődött alkotáskészségük, szerepvállalást igénylő rögtönzésük, szókincsük.

A tanító nénik irányításával tanulóink szorgalmasan tevékenykedtek, megélték a közösen végzett munka örömét.

Molnárné Szabó Márta
alsó tagozatos munkaközösség-vezető